Estudi de viabilitat de la fira de la mongeta de Castellfollit del Boix

Coordinació i dinamització de dues jornades tècniques “Més enllà de la recol·lecció de genciana. Perspectives de desenvolupament en zones de muntanya”
1 gener, 2018
Suport al projecte innovador i experimental “Potenciació de la cadena de valor de l’oli per generar innovació econòmica intersectorial a les Garrigues i al Segrià Sec”
2 gener, 2018
Jornada “Com presentar productes agroalimentaris en equipaments visitables”
2 agost, 2017
Coordinació de la fira de la mongeta de Castellfollit del Boix
11 març, 2024

Estudi de viabilitat de la fira de la mongeta de Castellfollit del Boix

    Descripció:

    La mongeta de Castellfollit és una varietat autòctona i originària d’aquest municipi i és alhora un dels 55 productes singulars catalogats pel Programa de la Xarxa de Productes de la Terra de Barcelona. S’entén per producte singular aquell que destaca per les seves característiques úniques que el distingeixen de la resta i que està arrelat a un territori concret on es produeix o s’elabora. Les particularitats dels productes singulars poden ser degudes a factors com: la tradició, la innovació i la qualitat.

    En aquest sentit, es vol impulsar una Fira de la Mongeta que suposi una plataforma per a la posada en valor d’aquest producte agroalimentari singular i sigui alhora una activitat dinamitzadora del municipi.

    Amb l’objectiu principal de determinar la viabilitat d’aquesta Fira, l’Oficina de Mercats i Fires Locals de l’Àrea de Desenvolupament econòmic local de la Diputació de Barcelona ha encarregat a Raiels la realització d’un estudi de viabilitat per crear a Castellfollit del Boix una fira basada en el producte local de la mongeta i el valor d’aquesta com a producte de proximitat.

    El pla de treball de l’estudi de viabilitat de la fira de la mongeta de Castellfollit del Boix consta de les següents fases:

    • Recollida d’informació i diagnosi del punt de partida
    • Anàlisi de l’oferta de les fires de l’entorn
    • Determinació de l’atractivitat de la fira i identificació de recursos i motors locals
    • Disseny de la fira amb coordinació amb l’ens local i agents socials del municipi
    • Diagnosi de localitzacions, les seves infraestructures i serveis
    • Viabilitat econòmica de la fira
    Client:

    Oficina de Mercats i Fires Locals de la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona

    Data:

    gener – març 2018